Contoh Karangan Haiwan Kegemaran

Panjang karangan tidak boleh kurang daripada 100 patah perkataan. Sebenarnya cik kura ni adalah pemberian incik bopren.


Anjing Saya Pdf

Hal itulah yang membuat banyak orang memiliki hewan peliharaan.

. Menuding jari ke satu pihak sahaja tidak menyelesaikan masalah kerana merka sebagai pihak berkuasa hanya melakukan tugas setelah. Seterusnya kami menyaksikan pertunjukan monyet yang menarik. Haiwan kegemaran saya ialah kucing terutama sekali yang comel.

PENDAHULUAN 1a orang kawan b kawan orang penting kehidupan c saya kawan baik ISI 2a nama kawan b umur tahun c tinggal 3a saya kawan berkenalan sejak tahun b belajar. Ah masa iya. Kucing itu aku beri nama Popo.

This preview shows page 135 - 153 out of 194 pages. Saya memberi nama kucing itu ialah Comel. Binatang kegemaran saya adalah seekor kucing kerana ia sangat comel dan suka bermain.

Bulu Comel sangat lebat. Karangan Bahasa Jepang Tentang Kegemaran. Bersua kita kembali di laman sesawang inikali ini nadia ingin berkongsi hasil karangan nadia kepada anda semuamari kita mulakan.

Binatang Kegemaran Saya. Jelaskan Kepentingan Menjaga Kesihatan Diri. Pokok itu mempunyai ketinggian yang sama dengan zirafah.

Karangan Jenis UcapanSyarahanCeramah Haiwan liar merupakan khazanah negara yang patut dipulihara. Baiklah filem Divergent ini adalah filem yang bersiri. Baiklah Cukup sekian materi Hobby kali ini semoga dapat membantu pembelajaran kalian dalam bahasa inggris.

Kami akan memasukkan pelbagai jenis. Sejalan dengan hal di atas ContohText. Antara haiwan peliharaan kesayangan saya ialah kucingNama kucing saya ialah Herokucing saya merupakan kucing daripada baka parsiJiran saya yang memberikan kucing ituKucing saya ialah seekor kucing jantanKucing saya berusia dalam lingkungan 2 tahunBulu kucing saya berwarna hitam bercampuran putih dan panjangBulu kucing saya sangat lebat.

Cara Mengamalkan Gaya Hidup Sihat. Adalah kedai haiwan peliharaan yang terletak di Arkansas. Ikan adalah makanan kegemaran bangau.

Saya suka dan sayang dia. Bagaimanapun menyayangi sesuatu ada batasnya. Apabila tiba waktu malam Fluffy akan selalu tidur di sebelah saya.

Makanan kegemaran Bob ialah tulang dan daging. Aku bermain dengan hewan kesayanganku setiap hari. Saya ada seekor kucing yang bernama Fluffy.

Warna bulu Comel hitam kekuningan. Jadi langsung saja saya posting buat corat coret blog hihihi D. Saya amat menggemari filem-filem sebegini memandangkan saya adalah orang yang minat dengan semia benda yang ada kena.

Contoh Descriptive Text Tentang Binatang Peliharaan Memiliki hewan peliharaan tentunya merupakan sebuah hal yang menyenangkan terlebih jika hewan yang kalian pelihara sudah memiliki kedekatan dengan kalian seperti layaknya seorang sahabat. Aku mempunyai hewan kesayangan. Nama dia ialah cik kura.

Jika kalian menyukai artikel ini silahkan share dan berikan komentar kepada kami. Koleksi Contoh Karangan SPM Bahasa Melayu Sijil Pelajaran Malaysia Berikut adalah contoh-contoh karangan mengikut tema yang selalu digunakan sebagai tajuk soalan karangan Bahasa Melayu. Ia sama seperti filem Hunger Games cuma ada perlainan dalam jalan ceritanya dan pelakonnya.

Cara Menjaga Kesihatan Diri Dan Keluarga. Kemarin saya di suruh buat 作文 karangan tentang 趣味 kegemaran. Itulah sebabnya saya masih takut dengan kucing dari kecil hingga sekarang.

Walaupun saya suka kucing saya takut dengannya kerana giginya yang tajam. Tanggungjawab Terhadap Haiwan. Warna kucing saya berwarna coklat dan berjalur hitam.

Kucing peliharaan saya pada asalnya dibeli di sebuah kedai kucing peliharaan yang berhampiran dengan rumah saya. Saya amat suka kucing yang mempunyai bulu yang lembut dan halus. Saya tidak mahu dicakar dan digigit oleh kucing.

Dia suka bermanja dengan saya dan selalu minta makan. Saya sayang haiwan itu. Contoh Karangan Cara-Cara Menyayangi Haiwan Peliharaan Pendahuluan.

Rumah anjing Bob ditempatkan di tepi garaj kereta. Aku rajin memberinya makan. Saya mempunyai haiwan kesayangan.

ZIRAFAH Haiwan mamalia yang berkuku genap dan merupakan haiwan yang tertinggi dalam semua spesies daratan. Makanan kegemaran saya ialah Mee Tom yamkerana rasanya yang masam dan manis dan juga pedas yang membuat soup itu rasa enakSaya masih ingat pertama kali saya memakan mee tom yamKeluarga saya telah pergi ke sebuah restoran yang berada di MalaysiaSaya melihat menu makanan yang disediakan di meja ituApabilah saya melihat. Aku rajin membersihkan tubuh dan kandangnya.

Anjing ini dihadiahkan oleh ayah saya pada hari jadi saya yang ke 10. Saya menamakan anjing ini Bob. Saya berasa sangat gembira kerana dapat melawat ke Zoo Melaka.

Jalan cerita filem ini kebanyakan mempunyai aksi-aksi yang lasakmdan ganas. Giliran ngomong tentang kelinci yang berbulu halus saja dirimu riang luar biasa masa menulisnya tidak bisa. Sebagai wakil Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara Perhilitan anda telah diundang ke sebuah sekolah untuk menyampaikan ucapan tentang langkah-langkah yang diambil untuk mengelakkan kepupusan haiwan liar.

Contoh Karangan UPSR. Menulis cerita pendek tentang hewan peliharaan itu bisa kamu mulai dari pengalaman pribadi terutama segenap aktivitas ketika dirimu merawat memberi makan hingga mengamati tingkah lucu hewan tersebut. Download Soal Latihan Hobby Kegemaran DISINI.

Apabila berasa lapar kami sekeluarga makan tengah hari di sebuah restoran di situ. Aku mempunyai hewan kesayangan hewan itu adalah kucing. Haiwan kesayangan saya ialah kucing.

Kebelakangan ini kita digemparkan dengan isu operasi pihak berkuasa dalam menangkap haiwan jalanan yang semakin banyak dari hari ke hari. Haiwan Kegemaran Saya. Tulis sebuah karangan yang bertajuk Kawan Baik Saya.

Dengan pelbagai pilihan haiwan kesayangan yang kebanyakannya adalah baka eksotik kami adalah kedai haiwan peliharaan untuk menyediakan baka terbaik kepada pelanggan kami yang dihormati sambil memberikan nilai wang. Saya ada haiwan peliharaan. Saya memberi Bob makan dua kali sehari.

Dia sudah tua tetapi dia sangat comel. Selepas itu kami mengambil gambar dengan haiwan kegemaran masing-masing. Menyayangi haiwan peliharaan sama ada Ayam Kucing Arnab Lembu dan sebagainya merupakan satu tabiat yang sangat baik dan patut dipuji ini kerana Islam menyuruh umatnya agar menyayangi semua makhluk Allah termasuk insan haiwan dan juga alam sekitar.

Haiwan Kesayangan Saya Haiwan kesayangan saya ialah anjing. Antaranya harimau gajah monyet singa dan lain-lain lagi. Saya memelihara Comel sejak tiga tahun yang lepas.


Haiwan Peliharaan Saya Kucing Pdf


Contoh Karangan Haiwan Peliharaan Pt3 Aisharofernandez


Contoh Karangan Haiwan Peliharaan Saya Contoh Kertas Otosection


Haiwan Kesayangan Saya Pdf

No comments for "Contoh Karangan Haiwan Kegemaran"